Er wordt veel gesproken over de mondigheid van de burger en klanten in het algemeen, in allerlei contexten. Soms wordt zelfs verwezen naar agressiviteit … Zie ook de signalen die VVSG verspreidde in de nationale pers m.b.t. de soms negatieve ervaringen van medewerkers in lokale besturen.
Maar hoe ga je om met die mondige burger? Er is zeker niet één kader of oplossing te formuleren, maar we kunnen wel proberen om handvaten aan te reiken om er beter mee om te gaan en om mekaar daarin te versterken. Niet alleen voor baliemedewerkers zelf die rechtstreeks in contact komen met burgers/klanten, maar ook voor hun leidinggevenden. Ook zij kunnen een belangrijke rol spelen om dit soort situaties beter op te vangen.
Experte Ann Moreels heeft voor Vanden Broele een opleidingscyclus gecreëerd die baliemedewerkers en hun leidinggevenden bijstaat met de juiste tips en kaders.
De sessies focussen op de de volgende topics:
|
Inschrijven is mogelijk op de volledige cyclus of op aparte sessies - meer info via de opleidingensite.