HRMConnect is een online bibliotheek van Vanden Broele

Tervuren maakt werk van een heldere employer branding dankzij een duidelijke missie, visie en waarden

Recent liep het lokaal bestuur Tervuren een diepgaand traject rond missie, visie en waarden, met als doel: een gedragen organisatiekompas ontwikkelen dat richting geeft aan het beleid, de organisatiecultuur, het personeelsbeleid en de visie op leiderschap. Dit traject leidde tot vier kernwaarden: respect, samenwerken, verantwoordelijkheid & vertrouwen, en klantgerichtheid.

De missie, visie en waarden van een lokaal bestuur vormen de basis van heel wat beleidskwesties en concrete acties. De structurele verankering van employer branding, via een actie in het meerjarenplan, is daar een voorbeeld van. Het positioneren van je organisatie als een aantrekkelijke werkgever is essentieel om talent aan te trekken en te behouden. Een duidelijke missie, visie en waarden helpt de personeelsdienst om instroom te genereren in de krappe arbeidsmarkt. In Tervuren ging een werkgroep, bestaande uit de hr-dienst, de dienst communicatie en ambassadeurs van diverse diensten binnen de organisatie, aan de slag op vijf domeinen.

Lees hoe Tervuren bewijst dat missie, visie en waarden geen papieren oefening hoeven te zijn en een kompas vormen voor concrete acties.

Deel deze update via LinkedIn
Deel deze update via Facebook
Deel deze update via Twitter
Deel deze update via e-mail

Lees meer in HRMConnect

Al onze nieuwsberichten in jouw mailbox?

Schrijf je in op onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe regelgeving, relevante actualiteit, niet te missen opleidingen en studiedagen, ...