Lokale besturen hebben als kerntaak het waarmaken van een dienstverlening die rechtstreeks en zichtbaar is voor burgers. Of het nu gaat om het ophalen van afval, het uitbaten van sportinfrastructuur, het afleveren van identiteitskaarten, het begeleiden van senioren of het organiseren van culturele evenementen, telkens staat een team van medewerkers en leidinggevenden in voor de uitvoering.
In de meeste gevallen werken deze medewerkers met grote inzet, maar elk bestuur krijgt vroeg of laat te maken met mensen die niet naar behoren functioneren of die zich op een manier gedragen die de samenwerking en professionaliteit ondermijnt.
Ann Moreels beantwoordt in deze bijdrage vragen zoals:
- Wie zijn die moeilijke medewerkers en leidinggevenden in een lokaal bestuur?
- Wat is het probleem en welke impact hebben ze?
- Waarom houden we hen vaak toch aan boord?
- Hoe kan je er best mee omgaan?
Om de rest van het artikel te lezen moet je een abonnement hebben op HRMConnect.
Nog geen lid? Ontvang een demo of offerte.
Ben je wel al lid? Log je in.